The absence of franchise contracts in the market as a weakness in entrepreneurship in Angola
Keywords:
Entrepreneurship, franchise, market.Abstract
The absence of franchise contracts in the market as a weakness in entrepreneurship reveals an opportunity to interpret the concept of franchising in the market and its relationship with entrepreneurship. To achieve the objectives of this article rigorously, we used the system of research, methods and techniques in which the basis was bibliographical and exploratory research, allowing us to use scientific and empirical methods, and in turn the use of research techniques. collection, selection and processing of data through sampling for a particular case in Angola. Has the franchise contract in the Angolan entrepreneurial market been a reality? Franchise contracts in Angolan companies are not a reality because they are only set out in law. Finally, it was possible to make an observation in some companies in the Angolan market about the practice of franchise contracts in the Angolan reality and it was found that the absence of a franchise contract is a frankness in the entrepreneurial market.
Downloads
References
Angola. (2010). Constituição da República de. (Assembleia Constituinte) Publicada na Iª Série do Diário da República N.º 23 de 5 de fevereiro de 2010.
Lei Sobre os Contratos de Distribuição, Agência, Franchising e Concessão Comercial -Lei n.º 18/03, de 12 de agosto. Jornal de. 30 de julho de 2013.
Baggio, D. K. (2014). Empreendedorismo: conceitos e definições. Revista de Empreendedorismo, Inovação e Tecnologia, Passo Fundo – RS, 1(1), p. 25-38, jan./jun.
Chiavenato, I. (2004). Gestão de Pessoas e o novo papel dos recursos humanos nas organizações. Rio de Janeiro: Elsevier.
Dolabela, F. (2010). A corda e o sonho. Revista HSM Management.
Dornelas, J. C. A. (2008). Empreendedorismo: transformando ideias em negócios / José Carlos Assis Dornelas. 3. ed. Rio de Janeiro: Elsevier.
Gil, A. C. (2008). Como elaborar projectos de pesquisa; São Paulo: atlas.
Gitahy, Y. (2011). O que é uma startup? Empreendedor Online – Empreendedorismo na Internet e negócios online.
Hisrich, R. D.; & Peter, M. P. (2004). Empreendedorismo. Porto Alegre: Bookman.
Kirzner, I. M. (1979). Perception, opportunity, and profit: studies in the theory of entrepreneurship. Chicago: University of Chicago Press.
Lakatos, E. M.; & Marconi, M. A. (2003). Fundamentos de Metodologia Científica. São Paulo, SP: Atlas.
Matos, M. (2013). Ser Empreendedor: Vantagem e desvantagens de ser empreendedor ou empreendedora. Obtido em 05 de 11 de 2014, de http://empreendedorismo.pt/tipos-deempreendedores/.
Maximiano, A. C. (2004). Introdução à administração. 6. ED. São Paulo: ATLAS.
Mcclelland, D. C. (1972). A sociedade competitiva. Rio de Janeiro: Expressão e Cultura.
Ngorora, G. P. K.; & Mago, S. (2016). Rural Entrepreneurship and Welfare in South Africa: A Case of Nkonkobe Municipal Area in the Eastern Cape Province. Journal of Economics, 7(2-3), p. 169-178.
Parker, S. C. (2009). Economics of Self-Employment and Entrepreneurship. Cambridge University Press.
Quintas, J. P. (2013). O Empreendedorismo Feminino: Estudo no Mercado de Huambo - Angola Universidade Fernando Pessoa Porto.
Semedo, R. (2014). Empreendedorismo e Desenvolvimento Local: Caso Município de São Lourenço dos Órgãos. Instituto Piaget, Ciências Contáveis. Cabo Verde: Piaget.